Alkeiden jatkokurssi netissä 7.3.2019: Sanaselityksiä, paikkaa ilmaisevia adverbeja & genetiivin sijamuoto

Hei!

Kurssilla harjoiteltiin seuraavia sanaselityksiä:
1) Είναι μαύρος. Αν βάλεις γάλα γίνεται άσπρος. Τι είναι;
Ο καφές.

2) Είναι ζὠο. Έχει τέσσερα πόδια, μια ουρά και δύο μεγάλα όρθια αυτιά. Τι είναι;
Ο γάιδαρος.

3) Είναι ο πιο καλός φίλος του ανθρώπου. Είναι επίσης ζώο. Τι είναι;
Ο σκύλος.

4) Το χειμώνα τον κάνουμε / φτιάχνουμε με χιόνι. Τι είναι;
Ο χιονάνθρωπος.

5) Στην Ελλάδα τρώγεται με μακαρόνια. Ζει στη θάλασσα. Τι είναι;
Ο αστακός..

6) Όταν βλέπω τηλεόραση κάθομαι εκεί. Τι είναι;
Ο καναπές.

7) Έχω πάντα δύο ... μέσα από τα παπούτσια. Τι είναι;
Οι κάλτσες.

8) Έχω πολλά. Ένα του σπιτιού, ένα του αυτοκινήτου, ένα του γκαράζ και ένα της δουλειάς. Τι είναι;
Τα κλειδιά.

9) Εκεί έχω / βάζω τα κλειδιά μου, τα γυαλιά μου, τις κάρτες μου, τα προσωπικά μου αντικείμενα (προσωπικά αντικείμενα= henkilökohtaiset tavarat). Τι είναι;
Η τσάντα.

Lisäksi jatkettiin paikkaa ilmaisevien adverbien harjoittelua kuvasanaston avulla:
1) Που είναι ο πίνακας;
Είναι πάνω από τον άνθρωπο και αριστερά από τον τοίχο.

2) Τι είναι κάτω από τον καναπέ;
Ο γάιδαρος.

3) Που είναι ο χιονάνθρωπος;
Είναι μακριά από τον καθρέπτη και κοντά στον αέρα.

4) Τι είναι κάτω από τον καναπέ και πάνω από το σκύλο;
Ο γάιδαρος.

5) Που είναι ο αστακός;
Είναι πάνω από τον καφέ και αριστερά από το σκύλο.

Lisäksi esittelin opiskelijoille substantiivien ja adjektiivien genetiivin sijamuotoa. Alla lisää esimerkkejä, joiden avulla voit jatkaa genetiivin harjoittelua:
1) sohvan jalka
το πόδι του καναπέ

2) talon seinä
ο τοίχος του σπιτιού

3) talon seinät
οι τοίχοι του σπιτιού

4) talojen seinät
οι τοίχοι των σπιτιών

5) Kreikan aurinko
ο ήλιος της Ελλάδας

6) Suomen lumi
το χιόνι της Φινλανδίας

7) lumiukon nenä
η μύτη του χιονάνθρωπου

8) luonnon ihminen
ο άνθρωπος της φύσης

9) hummerin sakset
οι δαγκάνες του αστακού
(yksikössä: η δαγκάνα)

10) taulun väri
το χρώμα του πίνακα

11) taulujen väri
το χρώμα των πινάκων

12) koiran häntä
η ουρά του σκύλου

13) koirien hännät
οι ουρές των σκύλων

Kotitehtävänä on selittää omin sanoin 2-5 sanaa kreikaksi. Kirjoita lauseesi Adobe Connect -alustan chat-kenttään ennen tunnin alkua.

Τα λέμε! Καλό απόγευμα!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti